Roger WPT,
Problemet med att komma in i styrelsen är att "gubbarna som sitter" vägrar att självmant avgå, de blir övertalade år efter år om dom vill avgå. Vem tror du då blir valberedningens kandidat? Jo den som sitter naturligtvis... Det är en trend som är svår att bryta, i alla fall i SSA.
Jag själv blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att ställa upp som DL0 eftersom många ansåg att jag kunde tillföra SSA lite ordning och reda istället för det totala kaos som är nu, åtminstånde ett tio-tal amatörer hörde av sig till valberedningen och nominerade mig, och jag fick inte ens veta att jag inte blivit deras kandidat, utan blev själv tvungen att ringa och luska.
Vet du sedan vad det värsta är, om man ställer upp som motkandidat så ringer SSAs ordförande och föröker övertala dig om att avstå eftersom det blir för dyrt för SSA att poströsta, hua... det stinker illa långväga. Tänk om regeringen skulle gå ut på ett valår och säga, ja vi förbjuder alla andra partier att delta eftersom vi inte har råd att genomföra ett demokratiskt val.
SSA för bara ett löjets skimmer över sig med dessa fatala metoder, men jag ger inte upp, jag kommer att vara involverad med att rensa upp, vad så säker, den dagen kommer!
73 de Teemu SMØWKA