Granskning av SSA:s arbete i Samverkansgruppen

När det gäller amatörradion så har SSA utnyttjat att PTS sedan minst ett årtionde varit helt ointresserad av amatörradion som sådan.
Då flyttade SSA fram sina positioner och propagerade för att de skulle administrera hela hanteringen åt PTS, inklusive examinationer och anropssignaler. Detta hälsades med stor tillfredsställelse i "Partiorganet" QTC där dåvarande ordföranden uttryckte sin glädje över att "miljontals kronor sparats åt radioamatörerna" när tillståndsplikten upphörde, och vice ordföranden ansåg att "SSA ska administera amatörradion och PTS utöva tillsyn på en högre nivå".

Resultatet av detta ser vi nu.
Om PTS återinförde tillståndsplikten och en ganska rejält tilltagen årsavgift skulle minst tre framsteg kunna åstadkommas

- Det skulle finnas medel för myndigheten att hantera amatörradio på ett författningsenligt sätt
- De verkligt intresserade skulle vara de som blir kvar inom hobbyn
- Det skulle bli möjligt att återkalla ett tillstånd, antingen för utebliven betalning eller för att man missköter sig

Jag tror även att det är ett felslut att hela tiden tala om att amatörradions organisation ska vara så stor som möjligt.
PTS kan och får inte ta några hänsyn till hur stor eller liten en motpart eller samarbetspartner är, om man vill göra anspråk på att följa lagen.
I stället kommer frågan om kvalitet eller kvantitet upp.
Genom att titta närmare på vad som hänt i relationen mellan PTS och SSA så ser vi hur småpåvar och kontrollfreaks systematiskt skadat amatörradions rykte hos myndigheten. Hade bara en liten bråkdel av detta systematiska förstörelsearbete i stället använts till något konstruktivt så
hade samverkansgruppen varit i mål för länge sedan.
ESR, som är grovt räknat 15 gånger mindre än SSA men som inte styrs av prestige, följde istället intentionerna som PTS satt upp i
delegationsbesluten och levererade det som myndigheten önskade, i rätt tid och med rätt kvalitet.

Jag är även av meningen att "tåget har gått" i ett lite större perspektiv. Det som redan har börjat, nämligen förlusterna av kommersiellt intressanta frekvensband, kommer att fortsätta. Läs t.ex. Lars/SM3KYH:s artikel om PTS spektrumstrategi i senaste numret av ESR Resonans

http://www.esr.se/phocadownload/Resonans/ESR_Resonans_2_2013.pdf

Takten av detta blir dock beroende på hur amatörradion sköter sina kort gentemot makthavarna både nationellt och internationellt.
Att då med berått mod skada relationerna till den nationella myndigheten PTS är för att citera diplomaten och cynikern Talleyrand
"Värre än ett brott, det är en dumhet"

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Mycket klokt skrivet, Karl-Arne, jag håller med i varje ord! Eller som britterna säger: Hear, hear! Hoppas rätt personer lyssnar, bara...
 
Tyvärr har jag inga förhoppningar om att "rätt personer" ska lyssna.
En av definitionerna på "småpåve" och "kontrollfreak" är just att man inte kan lyssna.

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
På SSA forum läser de i alla fall via bulvaner, så de slipper synas själva :)

Tyvärr har jag inga förhoppningar om att "rätt personer" ska lyssna.
En av definitionerna på "småpåve" och "kontrollfreak" är just att man inte kan lyssna.

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Kunde vi få en fristående QSL-hantering här i SM så finns ju fler alternativ än SSA att vara medlem i. Har man inte någon QSL-manager så är det ju bara 'buro' som gäller. Eller EQSL/ LotW o liknade.
Kan sedan testarrangörerna lägga ut all sin information på nätet så behöver man inte QTC heller, alternativet ESR är på svenska och kan man läsa utrikiska så finns det många fler tidningar/trycksaker.
Lite lösa funderingar bara...

Edit: Har nu faktiskt registrerat mig på ESR. ;)
Edit 2013-07-29: Medlemsavgiften till ESR betald.
Edit 2013-07-31: Medlem i ESR.
 
Last edited:
På SSA forum läser de i alla fall via bulvaner, så de slipper synas själva :)

Eller ta ansvar för haveriet!
Inga svar på frågor lämnas till medlemmarna.
Ingen kommunikation alls i ämnet sedan ssa-styrelsens enhälliga uttalande. Detta är fegt. Någon föreslog en pudel.

Tja, en pudel syns ju i alla fall. Och vet att skämmas om den skitit på någons matta.
Min matta går inte att tvätta ren igen. Det blev för mycket skit på den. Och ingen vill tvätta den heller. USCH!
 
Det här är ren "strutstaktik". Om man inte ser problemet så finns det inte.

Jag tror inte att styrelsen varit enhällig i frågan, utan att den helt enkelt har serverats ett färdigt
uttalande.

Men det hjälper den inte i ansvarsfrågan.

Endast ifall en enskild styrelsemedlem
kan peka på en dokumenterad och protokollförda reservation så kan han komma undan, annars inte.

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Valberedningen i SSA - liksom i alla föreningar - har en riktig maktposition utan att kanske själva förstå detta fullt ut.
De personer som valberedningen föreslår är de som ska hålla i föreningens 'roder' ett år framåt och ansvara för materiella och personella resurser i föreningen.
Ett mycket grannlaga arbete och kräver allra helst en grundlig personkännedom om alla kandidater. Blir det fel någonstans tar det tid och arbete att rätta till misstaget. Och då måste man också ha klarsynta revisorer som inte är rädda för att ta i med hårda nypor.
 
I SSA:s fall noterar jag att alla revisorerna är bosatta inom Stockholmsomårdet och minst en är medlem i samma lokala klubb som ordföranden i SSA. Jag hade hellre sett en bättre geografisk spridning på revisorerna för att undvika några som helst diskussioner om eventuella vänskapsband. Att sitta som revisor i den situation som nu uppkommit kräver integritet och hårda nypor. Vi får se hur det står till med dessa kvaliteter så fort granskningen inletts.


Valberedningen i SSA - liksom i alla föreningar - har en riktig maktposition utan att kanske själva förstå detta fullt ut.
De personer som valberedningen föreslår är de som ska hålla i föreningens 'roder' ett år framåt och ansvara för materiella och personella resurser i föreningen.
Ett mycket grannlaga arbete och kräver allra helst en grundlig personkännedom om alla kandidater. Blir det fel någonstans tar det tid och arbete att rätta till misstaget. Och då måste man också ha klarsynta revisorer som inte är rädda för att ta i med hårda nypor.
 
Last edited:
Ingen fara Mats, det verkar inte vara någon från styrelsen i SSA som läser något längre, inte heller kommunicerar de med sina medlemmar längre utan det är helt knäpptyst. Det verkar som om de har skurit bort alla medlemmar från föreningen nu också. Endast ett livstecken från vice ordförande ang en notis om ett DXCC lands vara eller icke vara. Det prioriteras tydligen högre än medlemmarnas frågor och undran över vad tusan det är som händer.
Livet blev mycket enklare för styrelsen i SSA utan medlemmarna att ta hänsyn till. I och för sig brydde d sig varken om oss före heller så ingen skillnad mot nu.

73 de SA0BGA
//Niclas
 
Last edited:
Med hänvisning till en tidigare tråd så kanske
det vore enklare för SSA-styrelsen att
"upplösa folket och välja sig ett nytt"

Den här utvecklingen pekar på att SSA på någon sikt kan klara
sig utan både medlemmar, stadgar, revision och årsmöten.

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Hej Radioamatörer
Jag har fört den här debatten i SSA:s forum. Idag har jag postat mitt sista inlägg där och vill delge det även till er som inte har tillgång till forumet .


Re: Granskning av styrelsens arbete i Samverkansgruppen
Inläggav SM3ZBB (Lars) mån 29 jul 2013, 19:46

I början av den här tråden, när de första mailen publicerades som visade på att vår ordförande SM0DZB ljugit och att styrelsen tycktes stå bakom krävde jag att ordföranden avgick och att resten av styrelsen skulle komma med en rimlig förklaring hur de också kunnat duperas på det sätt som avslöjats. Om inte detta skedde innan juli månads avgång lämnar jag föreningen skrev jag.

Flera av er har påtalat att om man lämnar föreningen så lämnar man också möjligheten att påverka. Det är ett bra argument och det har jag hållt fast vid i många år nu. Även när man från styrelsens håll försökt belägga mig med munkavle och raderat mina inlägg i forumet eller ändrat i andras medlemmars inlägg då man inte tålt kritiken, även då har jag kvarstått i föreningen men lämnat detta forum. Det måste väl bli bättre har jag resonerat.

Nu står det helt klart för mig att jag ljugit för mig själv. SSA är numer en parodi på en demokratisk förening och har så varit sedan 2007 då möjligheten gavs för att en liten klick sätter sig över oss andra.

Mitt sista halmstrå nu var att ta personlig kontakt med styrelsen, det gjorde jag igår då jag ringde SM3WMU Tomas och frågade honom om vad som hänt och hur styrelsen tänker.

Tomas inleder med att nästan ordagrant citera SM0DZB om det där med att man vägrar lagra provfrågor på en privat webserver, att ESR stulit provfrågor och att SSA:s jurister avrått från att beblanda sig med något sådant et cetera.

Jag får veta att SSA havererat i samverkansgruppen pga. personkemin mellan Christer på PTS och vår ordförande. Jag fick intrycket att det bl.a. var Christers oförmåga till att hålla ord som gör att SSA inte litar på PTS.

Misstron har t.ex. resulterat i att man inte skickat in typfrågor i tid enligt vad som bestämts i samverkansgruppen, man måste först vänta på mötesprotokollet för att se att det som sas på mötet också blev det som skrevs i mötesprotokollet! Detta var ju också vad -CNN skrev i ett inlägg här tidigare.

På grund av personliga motsättningar har Tore trätt tillbaka och man skickar istället in Anders -CNN. Enligt -WMU har han fått styrelsens mandat att fortsättningsvis sköta detta arbete.

Det uttalande som SSA:s styrelse gjorde den 15/7 står man fast vid och -CNN har inte fått några direktiv från styrelsen utan arbetar utifrån samma riktlinjer som -DZB tidigare har gjort. Den enda man önskar är att -CNN ska hålla en lägre profil "så PTS blir nöjda."

Vidare står styrelsen helt och fullt bakom sin ordförande SM0DZB. "Vad jag vet", reserverar han sig. Men SM3WMU stödjer i alla fall -DZB reservationslöst.
SM3WMU säger att Tore delgivit styrelsen i alla fall en del av korrespondensen som vi här fått utlevererat från PTS. Men jag kanske inte har läst det senaste, sa han.

SM3WMU besöker ogärna SSA:s forum därför att här är för mycket skitsnack.


Ok, jag har fått besked och jag håller ord. Från och med den 31/7 räknar jag mig inte längre som medlem i SSA. Inbetalningskortet åker i papperskorgen. I framtiden kanske SSA:s ledning byts och gör det rimligt att vara medlem igen, men just nu vägrar jag att stödja en sjuk verksamhet.

73 DE SM3ZBB
 
Sannerligen ingen rolig läsning Lasse. Tack för att du bemödade dig om att ringa en styrelsemedlem och känna honom på pulsen. Situationen var värre än jag i mina värsta farhågor kunde drömma om... Det är verkligen anmärkningsvärt att DZB så totalt lyckats dupera folket runt om honom!

Hur styrelsen har mage att missbruka förtroendet från medlemmarna på detta flagranta sätt är otroligt fräckt och saknar motstycke i svensk amatörradiohistoria.

Men det blir gärna så då man väljer in folk i styrelsen som inte har ryggrad.

De skulle skämmas hela högen för det ynkliga beteende de uppvisar.
 
Last edited:
Hej Radioamatörer
Jag har fört den här debatten i SSA:s forum. Idag har jag postat mitt sista inlägg där och vill delge det även till er som inte har tillgång till forumet .


Re: Granskning av styrelsens arbete i Samverkansgruppen
Inläggav SM3ZBB (Lars) mån 29 jul 2013, 19:46

I början av den här tråden, när de första mailen publicerades som visade på att vår ordförande SM0DZB ljugit och att styrelsen tycktes stå bakom krävde jag att ordföranden avgick och att resten av styrelsen skulle komma med en rimlig förklaring hur de också kunnat duperas på det sätt som avslöjats. Om inte detta skedde innan juli månads avgång lämnar jag föreningen skrev jag.

Flera av er har påtalat att om man lämnar föreningen så lämnar man också möjligheten att påverka. Det är ett bra argument och det har jag hållt fast vid i många år nu. Även när man från styrelsens håll försökt belägga mig med munkavle och raderat mina inlägg i forumet eller ändrat i andras medlemmars inlägg då man inte tålt kritiken, även då har jag kvarstått i föreningen men lämnat detta forum. Det måste väl bli bättre har jag resonerat.

Nu står det helt klart för mig att jag ljugit för mig själv. SSA är numer en parodi på en demokratisk förening och har så varit sedan 2007 då möjligheten gavs för att en liten klick sätter sig över oss andra.

Mitt sista halmstrå nu var att ta personlig kontakt med styrelsen, det gjorde jag igår då jag ringde SM3WMU Tomas och frågade honom om vad som hänt och hur styrelsen tänker.

Tomas inleder med att nästan ordagrant citera SM0DZB om det där med att man vägrar lagra provfrågor på en privat webserver, att ESR stulit provfrågor och att SSA:s jurister avrått från att beblanda sig med något sådant et cetera.

Jag får veta att SSA havererat i samverkansgruppen pga. personkemin mellan Christer på PTS och vår ordförande. Jag fick intrycket att det bl.a. var Christers oförmåga till att hålla ord som gör att SSA inte litar på PTS.

Misstron har t.ex. resulterat i att man inte skickat in typfrågor i tid enligt vad som bestämts i samverkansgruppen, man måste först vänta på mötesprotokollet för att se att det som sas på mötet också blev det som skrevs i mötesprotokollet! Detta var ju också vad -CNN skrev i ett inlägg här tidigare.

På grund av personliga motsättningar har Tore trätt tillbaka och man skickar istället in Anders -CNN. Enligt -WMU har han fått styrelsens mandat att fortsättningsvis sköta detta arbete.

Det uttalande som SSA:s styrelse gjorde den 15/7 står man fast vid och -CNN har inte fått några direktiv från styrelsen utan arbetar utifrån samma riktlinjer som -DZB tidigare har gjort. Den enda man önskar är att -CNN ska hålla en lägre profil "så PTS blir nöjda."

Vidare står styrelsen helt och fullt bakom sin ordförande SM0DZB. "Vad jag vet", reserverar han sig. Men SM3WMU stödjer i alla fall -DZB reservationslöst.
SM3WMU säger att Tore delgivit styrelsen i alla fall en del av korrespondensen som vi här fått utlevererat från PTS. Men jag kanske inte har läst det senaste, sa han.

SM3WMU besöker ogärna SSA:s forum därför att här är för mycket skitsnack.


Ok, jag har fått besked och jag håller ord. Från och med den 31/7 räknar jag mig inte längre som medlem i SSA. Inbetalningskortet åker i papperskorgen. I framtiden kanske SSA:s ledning byts och gör det rimligt att vara medlem igen, men just nu vägrar jag att stödja en sjuk verksamhet.

73 DE SM3ZBB


Lasse,

Du har min fulla respekt för det beslut du fattat, samtidigt som jag, som flera andra, beklagar att din vassa penna lämnar debatten, iallafall på SSA forum!

Tack även för att du kontaktat annan styrelserepresentant och delgett oss kontentan av detta samtal. Man häpnar på nytt! Hur höga hästar har egentligen SSA styrelse kravlat sig upp på? Vilken position i näringskedjan anser man sig ha när man ifrågasätter myndighetens trovärdighet? Är en "lägre profil" det som skulle tillfredställa myndigheten och få dem att ge efter för de krav och den inriktning som SSA styrelse sätter upp? Man häpnar!

Det sista citatet, "SM3WMU besöker ogärna SSA:s forum därför att här är för mycket skitsnack", är anmärkningsvärt och talar för sig själv!


/Lasse
 
Detta skrevs på ssa-forumet för en stund sedan av Lasse SM3BDZ. Det handlar om att få ihop tillräckligt med namn för att begära ett extra årsmöte för ssa. Lasse skriver förljande:

Uppropet är ett gott initiativ av LRR men jag håller med att det många underskrifter som krävs och inte helt enkelt att få ut/fram budskapet.
Det blir kanske det ultimata testet på hur många som nås via forumen och hur många som egentligen bryr sig om amatörradion och dess framtid, eller kanske inte bryr sig överhuvudtaget...

Bifogar en direktlänk till uppropet:

Upprop om extra �rsm�te f�r SSA

/Lasse

Tore SM7CBS
 
Till min natur är jag sådan, att jag sällan säger/skriver något jag sedan ångrar.
Det som slår mig i denna "debatt"...ja, det är tyvärr ingen debatt, är att de kritiker av SSA:s styrelse jämnställer PTS respresentant i samverkansgruppen närmast med Gud fader själv. Har vi verkligen fått se all e-postkorrespondans mellan SSA:s ordförande och PTS? PTS är en myndighet, finansierad av skattemedel. Glöm inte det. En arbetsgivare vars löner vi alla(utom möjligen utlandssvenskar) bidrar till. Har vi inte rätt att ställa krav då? Jag skulle vilja se någon annan än tidigare nämnd representant från PTS rikta samma kritik mot SSA innan jag själv bildar mig en uppfattning i frågan. Och ja, jag har talat om för WMU att jag verkligen saknar styrelsens kommentarer här på forumet. Så jag betackar mig från att bli stämplad som en av styrelsens lakejer. Vad jag anser om ändrade krav för amatörradiotillstånd går att läsa tidigare i denna tråd och den uppfattningen gör jag intet avsteg ifrån.
 
Till min natur är jag sådan, att jag sällan säger/skriver något jag sedan ångrar.
Det som slår mig i denna "debatt"...ja, det är tyvärr ingen debatt, är att de kritiker av SSA:s styrelse jämnställer PTS respresentant i samverkansgruppen närmast med Gud fader själv. Har vi verkligen fått se all e-postkorrespondans mellan SSA:s ordförande och PTS? PTS är en myndighet, finansierad av skattemedel. Glöm inte det. En arbetsgivare vars löner vi alla(utom möjligen utlandssvenskar) bidrar till. Har vi inte rätt att ställa krav då? Jag skulle vilja se någon annan än tidigare nämnd representant från PTS rikta samma kritik mot SSA innan jag själv bildar mig en uppfattning i frågan. Och ja, jag har talat om för WMU att jag verkligen saknar styrelsens kommentarer här på forumet. Så jag betackar mig från att bli stämplad som en av styrelsens lakejer. Vad jag anser om ändrade krav för amatörradiotillstånd går att läsa tidigare i denna tråd och den uppfattningen gör jag intet avsteg ifrån.

Vad vill du säga Ulf?

Att tjänstemannen på PTS uttalat sig som privatperson?

Det som kommer från min penna då jag arbetar har alltid sin förankring i vad mitt företag har för intresse. Menar du att tjänstemannen har en egen agenda och att den korrespondens vi nu bevittnat inte ska ses som relationen mellan myndigheten PTS och SSA?

Till och med Avdelningschefen för Tillsyningsmyndigheten inom PTS finns med i kopior. Om han haft avvikande åsikter hade vi säkert blivit varse om detta, eller vad tror du?

Nej, du får nog komma med mer substans och inte enbart dina subjektiva meningar och insinuationer om vi ska ta fasta på vad du säger.

73 de Mats LRR
 
@SM3RAB:

Ulf,
Jag ger dig rätt i att det inte blir någon riktig debatt, eller dialog, när många frågor står obesvarade och i huvudsak den ena sidan hörs i debatten. Likaså håller jag med om att man bör ha en kritisk hållning även till myndigheter och myndighetspersoner. Det förefaller mig dock otroligt att det vi sett skulle vara resultatet av en enmansshow hos PTS.

Bakgrunden är ju ändå den att PTS beslutat att se över provfrågorna och förfarandet, som redogjorts mycket tydligt för av bl a SM7EQL. Detta må man sedan gilla eller ogilla men nog är det snudd på ovärdigt att misstänkliggöra och misstroendeförklara en enskild tjänsteman, liksom att medvetet obstruera all samverkan! Att sedan, till medlemmarna, ge sken av att allt är som det ska, SSA deltar fullt ut i den samverkan som beslutats och allt flyter på, är väl ändå lite magstarkt! Några kallar det för lögn, vilket kanske också är lite starkt, men nog är det väl ändå att undanhålla delar av sanningen, eller hur?

Om det nu ändå är så att SSA vet att tjänstemannen saknar mandat och att det inte finns stöd för genomgången av provfrågor, med harmonisering till HAREC som syfte, i högre ledarskikt inom PTS, lägg fram fakta som stöder det då! Hela det minst sagt märkliga agerandet kunde ju då förklaras med några penndrag och på ett ögonblick kväva denna debatt!

/Lasse
 
Till min natur är jag sådan, att jag sällan säger/skriver något jag sedan ångrar.
Det som slår mig i denna "debatt"...ja, det är tyvärr ingen debatt, är att de kritiker av SSA:s styrelse jämnställer PTS respresentant i samverkansgruppen närmast med Gud fader själv. Har vi verkligen fått se all e-postkorrespondans mellan SSA:s ordförande och PTS? PTS är en myndighet, finansierad av skattemedel. Glöm inte det.
Du kan nog betrakta PTS, åtminstone när det gäller oss radioamatörer och våra villkor och bestämmelser, som just Gud Fader själv!

Allt annat är nog ett stort misstag, PTS sätter spelreglerna och är just precis myndigheten med sista ordet i frågan. En myndighet som SSA skall ha ett riktigt bra förhållande till för att kunna bevaka radioamatörernas intressen! Det är därför gränsande till inkompetens och definitivt mot SSA's stadgar att agera som ordförande Tore gjort i samarbetsgruppen som PTS inbjöd till.

Vad gäller om vi sett all e-post korrespondens så tror jag nog du kan lita på det. En myndighet som PTS skall enligt lag diarieföra all korrespondens och det där brukar man vara rätt noga med. Sedan skall man vid förfrågan lämna ut allt som efterfrågas.

Du antyder lite grand att handläggaren skulle agerat lite som privatperson?! när han nu skickat kopior till sin chef så är det lite magstarkt resonerat av dig. Vad du sedan anser om ändrade krav för amatörradiotillstånd är din sak och inte det som den här diskussionen gäller. Vi är inte längre en liten egen ankdamm här i Sverige, utan sådant bestäms även via internationella överenskommelser och bestämmelser.

Du skriver att du sällan säger/skriver något du ångrar. Då tycker jag du borde hålla dig för bättre än att göra ett fult angrepp på signaturen RM2D, Mats. Du skriver nämligen .. En arbetsgivare vars löner vi alla(utom möjligen utlandssvenskar) bidrar till... Kom inte och säg annat än att det var honom du menar med kommentaren om utlandssvenskar. Har en känsla av att Mats betalat så mycket skatt i Sverige innan han flyttade att han absolut har sin rätt att vara med och kommentera PTS här på forat. Den kommentaren tycker jag nog du borde ångra, den var väldigt onödig!

I övrigt tycker jag att SSA's representanter i samverkansgruppen grovt missbrukat sitt mandat att sköta relationen till myndigheten PTS! Därför bör hela styrelsen ta sitt ansvar, man säger sig ju stå enade bakom sin ordförande och avgå nu!

Johan
SA3BYC

Tillägg:

Jag anser att SSA's representanter i samverkansgruppen brutit mot föreningens stadgar och baserar det på nedanstående. Inte fn har man tillvaratagit föreningens intressen när man blivit så på kant med PTS som man blivit, se paragraf 1, hela grunden för SSA's verksamhet. Inte fn har den enskilde medlemmen i samverkansgruppen uppfyllt sina åtaganden enligt paragraf 4 när man bidragit till hela soppan.

§ 1 – Ändamål
Föreningen Sveriges Sändareamatörer (SSA) är en oavhängig, politiskt och religiöst obunden, rikstäckande ideell förening vars medlemmar sysslar med radiotekniska experiment på för amatörtjänsten och amatörsatellittjänsten upplåtna frekvensband.

- tillvarata medlemmarnas intressen internationellt och nationellt

§ 4 – Medlemskapets villkor

§ 4:2 Medlem skall verka för gott kamratskap och uppträda så att föreningen och dess syften
främjas och inte skadas.


Som om inte det är nog så har vi fått totalt felaktig information från SSA's ordförande. Hur stämmer det med hans ansvar enligt Informationspolicy för SSA, beslutad av styrelsen 2004-02-08, se här i Principer för information:

- SSA information ska präglas av öppenhet och tillgänglighet.
- Informationen ska vara saklig, korrekt och ge en så komplett och allsidig bild som möjligt.

Jag tycker det stämmer himla dåligt efter vad som nu framkommit!
 
Last edited:
Back
Top