Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilket filter (typbeteckning) tänker du på Roy?Tyvärr nämner inte säljaren om det finns CW filter i den.
Ett sådant blir förstås svårt att få tag på i dag.
Men många bud har den redan.
IC-725 såldes 1989 - 1993.
Ok, jag undrade därför att jag har ett FL-53A, men det passar nog inte i IC-725.Vilket filter är upp till ägaren att stoppa in.
Frågan blir om det finns smalt CW filter eller ej, vilket då säljaren inte uppgav.
FL-100 500 Hz, FL-101 250 Hz
Den som tänker ge bud en sådan här radio bör även veta om FM enheten är installerad, den var ett tillbehör UI-7
Ger då oxo sändning på AM.
Allt om filter och andra tillbehör är väl beskrivet i användarhandboken.
SM4FPD
Fint teakmönster nämnde SM7NKK, ja det finns faktiskt fortfarande självhäftande plast med olika mönster än idag.
Träimitation, och inte minst durkplåtsmönster.... Det finns hos Clas Olson.
Bygg klistra på och njut av snygga hembyggen.
Hänger ihop med att "bandspread" är annorlunda på 10 meter.Min klubbkamrat Mats SM4KSM (SK) hade en sån. En Argonaut 509 som var med på en fjälltur då även jag var med. Lite skumt att bilden i länken har bandomkopplaren på 20 m och skalan är på 10 m. Är inte skalan kopplad till omkopplaren?
/Jan
Nu förstår till och med jag! Skalan 0 - 5 är för alla andra band än 10 m. Alltså inget mekaniskt skalbyte när man byter band.Hänger ihop med att "bandspread" är annorlunda på 10 meter.
Min 509 har plastfanérEller köp en Ten-Tec, de hade väl nån modell som kom i moderiktig träimitation redan från fabrik
VEYen