I ännu högre grad som dessa "äldre dokument" redan från början saknade varje rättsverkan eftersom PTS vid denna tid saknade mandat att agera i saken. Dessutom innebar tillämpningen av dessa efter 8/12 2011 dessutom att SSA bröt mot delegationsvillkoren, vilket PTS så småningom uppmärksammade.
73/
Karl-Arne
SM0AOM
Nja, här tror jag du har fel, Karl-Arne. Om det sjabblats hos myndigheter eller departement (under en viss period) så går enskilda vanligtvis skadelösa. Särskilt om det handlar om något för staten och medborgarena så betydelselöst som anropssignaler för amatörradio. Jag har till exempel tilldelats två specialsignaler för användning som Vanity Call och innan 2011 betalt för dessa fram till 2031. Jag litar på att det gäller.
Jag tycker man ska tillåta Vanity Calls(VC) även fortsättningsvis. Om det känns som ett problem att några hoppar mellan grundsignal och VC så kan man införa rutinen att den som har en VC sätter sin grundsignal i karantän och inte använder den alls under en period, tills förutsättningar kräver annat. (T.ex. distriktsbyte).
Sture