Om några trivs med att anta olika identiteter vid olika tillfällen, kan man ju också tänka att det är deras sak.
Nu var nog saken så att SM0W uttryckte en önskan om att bara ha en identitet, nämligen SM0W. Jag har också sagt så, att jag använt mina korta signaler så länge att det känns som jag. Så jag tror du missuppfattat att det skulle handla om att t.ex. jag skulle vilja hoppa runt bland olika identiteter stup i kvarten.
Men jag kämpar själv med att försöka vara tolerant så långt det går, och försöker bli bättre och bättre på det. Men jag erkänner att jag kan reta upp mig på saker, som jag egentligen inte har att göra med.
På tal om fåfänga så var jag igår på en slags sko- och klädesoutlet och inhandlade skor med en liten krokodil på och en tröja med en gul fågel på. Vi lever i en tid när vi väljer vilka vi vill vara, för egen del och hur vi vill bli betraktade av andra. Vi konsumerar tecken och symboler. Jag tyckte jag gjorde bra köp. Både min fru och min dotter kommer att tycka det är en snygg tröja, kanske för att det är en gul fågel på. Men en av mina goda vänner (som har en annan ideologisk grund än jag) kommer sannolikt att tycka att jag är löjlig.
Bra att visa förakt för odemokrati, men inte bra att inte acceptera personen bakom förslagen. Men som sagt, den där gränsen är svår att upprätthålla.
Sture