Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fantastiskt att vi har lyckats hålla igång så längeRörRingen fyller 1 år
Bra läsbarhet i Solna mellan digital-tutarna.-DFF toppade det hela med lite skärmgaller AM på 7077kHz.
Det där var otroligt snyggt. 9/5 tjärisolerade kondensatorer i betyg av mig.utan lät en kompis fräsa fram en fot i massiv mahogny och placerade två glaskupor
Det kan vi nog vara rörande eniga om!Jag ser att tråden efter bara ett år är uppe i 350 inlägg, vilket troligen gör den till den största på forumet.
Vi är nog många med en "krökt framtidstro" här...
Burträsk var starkare än Ekerö hos mig i Bergshamra.lite intressant att Burträsk hördes bättre än Bergshamra på mitt QTH i Vallentuna.
Hej!Jag tjuvlyssnade med WR-G33DDC SDR radion inställd för 6 kHz bandbredd och -2 dB de-emphasis i bra "musikhögtalare".
Tycker att alla lät mycket bra modulationsmässigt med tanke på de gamla apparaterna/mikrofonerna som användes. SM6OID utmärkte sig särskilt med en fantastisk fin välbalanserad modulation med sin Harris TX. Bakgrundsbrus från fläkten hördes svagt utan att störa men det är kanske bara VOGAD eller motsvarande processing som var rätt inställd. Modulationen lätt fyllig och mustig.
Det kan man inte.Hur ska man kunna lita på vågutbredning?