Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det lät fint trots en hel del stationer runt om, hade 4 kHz-filter och AM-detektor på R-4C, har även 6 och 8 kHz, men det blev lite stökigt ljud med 6 kHz. Det är ganska sällan nu mer man lyssnar på AM-QSO, det är lite ovant att ratta filtren rätt i början, men kanske vi skall ha en lördag dedicerad till AM, vi lär vara en del som kan köra skärmgallermodulerad AM på våra Drakar, (nu när det är Drakens år).Här var der rörbestyckad AM med Geloso VFO, Heath DX-40, hembyggt slutsteg med tre 813 och Drake R-4B mottagare.
Det var en välvårdad "line up", jag staplar mina i höjd. Det har nog inte varit så fint på mitt bord sedan jag köpte bänkskivan till radiorummet för 35 år sedan...Jo absolut, T4XC står uppställd nu och färdig att köra igång!
Polerat skrivbord och vackra apparater.... Lite som den klassiska Heathkitkatalogen.Jo absolut, T4XC står uppställd nu och färdig att köra igång!
Ja, det är ju Drakens år i Kina så du är extra välkommen..Jag är på! Det blir premiär med min C-Line.
Jag är på! Ska "värma upp" min Swan 350cHar vi några frivilliga...???
Du är välkommen första lördagen i månaden kl 10. Vad har du för call?Missade tiden i dag. När kör ni nästa gång?