SM7FBJ
Radiotelegrafist och halvdansk
Yes, 6V6GT.........Alltså, är det någon här på forumet som har någon gammal 6V6GT med fungerande glöd att avvara??? Eller kanske rentav en 4H-4C (troligen mindre chans)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yes, 6V6GT.........Alltså, är det någon här på forumet som har någon gammal 6V6GT med fungerande glöd att avvara??? Eller kanske rentav en 4H-4C (troligen mindre chans)
Man får lite strömreglering även med ett 6V6, eftersom glödtråden har en viss PTC-karaktäristik. Dock inte lika utpräglad som hos järn-väte motstånd som Amperite 4H4C.Reglerfunktionen från 4H4C får man ju ändå inte från ett 6V6, den verkar tjänstgöra enbart som spänningsdelare.
Jag ska försöka trots att det är ganska kallt på altan så här års.Så... Har vi några frivilliga???
Men va f-n, tänk vinterkriget...Jag ska försöka trots att det är ganska kallt på altan så här års.
Jag försökerMen va f-n, tänk vinterkriget...
För att citera "LA8PV":Knpisat ur någon gammal Philipsskrift. Redan bilden på omslaget andas omsorg:
Skulle säga QQE06/40 eller 813Enligt min mening är nog 807:an i särklass det vackraste röret som blivit tillverkat.
Åja, det är också ett väldigt vackert rör!Skulle säga QQE06/40 eller 813