Det ser man fram emot...Nu är det dags för oktober versionen av RörRingen. Traditionsenligt träffas vi på:
7158kHz kl 1000 SST
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det ser man fram emot...Nu är det dags för oktober versionen av RörRingen. Traditionsenligt träffas vi på:
7158kHz kl 1000 SST
Med 2st 572B i "slutet"Det ser man fram emot...
Det lät fantastiskt starkt och bra i Kalmar, starkast idag jämte Tommy -CLC, spännande med dessa konditioner. Använde 4 kHz bandbredd med bra läsbarhet, lite selektiv fädning som fick bärvågen att försvinna ett par ggr, typiskt AM.Förövrigt, planen är att hoppa in en snabbis idag, ART-13 + BC-348, allt drivet av 27.4 V DC så det blir två roterande omformare.
Omformaren för ART-13 är fläktkyld och allt annat än tyst, vi får väl se om ni hör den i bakgrunden!
Min HRO verkar kräva mycket "Empfänger-Pflege"."Planmäßiges Empfänger-Pflege"
Det låter riktigt bra men jag skulle vilja ha lite mera "omph"jag tycker att den låter bra!
Jag lovar att jag ALDRIG använder tepåsar. Själva uppvärmningen behöver jag jobba lite på.Så, i samband med användandet av äldre radioutrustning så måste (?) ju kaffe eller kanske the tillredas på något speciellt sätt?
Jag ser att du har uppgraderats till "Anodfantast", bättre än att vara "bakom galler" kanske...Kanske någon som har en Orban Optimod till övers...?
Det är väl just det som är finessen med en hobby, att kunna lägga oändliga tider för att nå något som kanske inte finns på riktigt, utan bara i sin tanke. När man väl nått fram är resan slut, och man får se sig om efter ett nytt resmål...... och det är väl ingenting man lägger krut på för något enstaka QSO kanske.