Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leif, jag är kanske lite svag i anden men ibland lockar faktiskt oändliga stränder och fantastiska restauranger mer än rörbruset på 40m.... Kanske en något inopportun uppfattning i den här tråden...Va, har du ingen riktig radio med dig!!! Vad är då vitsen med att resa???
Det är nog klokt att vara återhållsam och inte utsätta sig för allt för mycket signaler, då kan man bli knasig:Leif, jag är kanske lite svag i anden men ibland lockar faktiskt oändliga stränder och fantastiska restauranger mer än rörbruset på 40m.... Kanske en något inopportun uppfattning i den här tråden...
Jasså, finns det färdig kondensatorsås att köpa?Bra sås reder sig själv!
Det var en rejäl pjäs...den linkkopplade ATU'n
Nja, jag har varit med minst en gång tidigare, drömmen är en Collins tranceiver typ KWM-2A, 32S-3 eller en line men då måste annat rensas ut för att ge plats.Kul att -FBJ var med för första(?) gången.
Hälsningar från CT-land...
/ Uffe
Stora spolen är gjord av bromsrör och linkspolen av 2,6mm solid koppar EK. Krokodilklämmorna till spolen är formade så att så stor yta som möjligt ansluter på spolen. På 15m blir de gula kablagen som kortsluter varv väldigt varma med 400W, "obekväm" impedans där med högre förluster i ATU'n.Det var en rejäl pjäs...