Ungefär så som man känner när du svarar på en fråga då Bengt, då lyckades jag med vad jag avsåg !Helt värdelösa svar som inte säger mig något.
Avvaktar vidare kommentarer.
73's de Tore
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ungefär så som man känner när du svarar på en fråga då Bengt, då lyckades jag med vad jag avsåg !Helt värdelösa svar som inte säger mig något.
Avvaktar vidare kommentarer.
SM0NCS, du är ute på ett stolligt villospår. T.o.m. trådskaparen själv fattar att det inte går att generalisera hårt utifrån sitt eget monokroma synsätt. Den här diskussionen om vad en "riktig radioamatör" är brukar ju dyka upp så fort någon eller några blir osäkra på sig själva
Jag har ju redan polemiserat mot Mats -LRR i ämnet eftersom han är mycket inriktat på en särskild gren av amatörradion som han brinner för. Jo jag har också kört en del contest så det är inte alls främmande, bara inte så himla intressant för mig längre.
Det vore riktigt intressant att få veta vad du SM0NCS tycker att man bör prestera i sin hobby amatörradio innan man har rätt att ha synpunkter. Det här är inte så elakt mot bara dig som du kanske tror, det är riktat mot många "därute" som också har sina förutfattade tankar kring detta. T.ex. så var vi ju tidigare du och jag inne på det där med huruvida suffixet i SM-signalen eller, i värsta fall SA-signalen har betydelse i saken. För övrigt har ju PTS numera förstört det roliga med att kunna peka finger åt signaler långt bak i alfabetet genom att låta folk välja själva, precis som det var under en del av SM-tiden
Icke desto mindre, när får man ha en åsikt?
Jag tror att NCS gått vilse i sin argumentation och försöker rättfärdiga sina egna synpunker enbart ifrån sitt eget mycket snäva synsätt. Det lyckas han inte med och därför blir svaren också därefter. Helt utan substans men oändligt mycket tyckande.
Du har ju nyss fyllt hela SSM tråden med påståenden att jag och ESR m fl medlemmar arbetar efter dold agenda och nu när jag försiktigt skruvar åt tumskruvarna på dig så klarar du inte av att stå för vad du redan skrivit. Läs dina egna inlägg och dra sedan egna slutsatser av vad du faktiskt påstår.
Jag kan skruva några varv till sedan men tycker inte det skulle behövas. Jag ser inte heller att du har något stöd i din bristfälliga argumentation från någon, utöver YES då.
Nä, skärpning nu Tore.
>>>>Eftersom det inte går att komma vidare med dig Bengt så gav jag sedan upp - det är som att stå och slå huvudet i en betongvägg.
Jo det kan bli så när argumenten tryter. Bättre lycka nästa gång. Du kanske behöver läsa dina inlägg på SSA forum också för att friska upp minnet en smula.
Trevlig kväll
Vart någonstans har jag skrivit att man inte får ha en åsikt ? Kan du vara så snäll att visa mig detta ?
På vilket sätt är jag ute på villospår ? Jag skrev bara att jag också var intresserad av att få svar på Mats fråga - på vilket sätt är det ett villospår.
Känns inte riktigt som du förstår det jag skriver eller också så läser du inte ordentligt.
73's de Tore
Jag tror du har bestämt dig för en åsikt och sedan är orubblig. Istället för att argumentera i sak kommer något slags indicie-argument upp istället. Nu citerar jag ett inlägg av dig i en annan tråd för ett par dagar sedan:
"Hur länge har du varit amatör (ZBB) är inte några 30 år eller har jag fel ?
Jag tog licensen 1981 och redan på den tiden klagade folk på T-Certarna, jag förstod aldrig problemet. Jag skulle t ex kunna tycka att du inte är en riktig amatör eftersom du inte klarar telegrafi över 300 tecken/min eller klarar av att köra Contest lika bra som jag kan. "
Äääääh.. contest... Jag har varit med i några stora contest men aldrig fastnat för det. Däremot SSA:s portabeltest tyckte jag var kul ett tag. Ställde upp fyra gånger, vann tre och kom tvåa på en. Då valde jag mixed-klassen eftersom jag nyss börjat lära mig morse. Naturligtvis kom jag sist där
Förlåt att jag retas med dig. Jag förstår visst dina sarkasmer, eller är det sarkasmer Förstår du mina?
Vad jag vill ha sagt är att varken du, jag eller någon annan kan underkänna, eller ens värdera, någons personliga intresse för något. Det enda vi gör är att vi betygssätter helt utifrån vår egen personliga värderingar, och det fungerar oftast inte på andra. Så lägg ner försöket att värdera kollektivet av radioamatörers rätt att tycka till om sådant som ligger dem varmt om hjärtat.
Jag som varken kör telegrafi, digitala moder eller contest, inte bygger grejor och inte heller har slutsteg skulle ju (rent teoretisk då) kunna stödja ett myndighetsförslag som vill inskränka eller helt förbjuda sådant.
Det skulle aldrig falla mig in, bara för att inte det är min huvudinriktning av hobbyn så skulle jag ju inte vilja begränsa möjligheterna för någon annan.
Jag skulle nog däremot hjälpa till och protestera mot sådana inskränkningar så gott jag kan, för att vara solidarisk mot dom som finner nöje i det.
(jag har däremot provat alla ovanstånde grejor och insett att jag inte finner det roligt, utom CW där har jag bara gått en halv kurs innan annat i livet tog den nödvändiga tiden av mig)