Jag vill påstå att du uttalar dig i ett ämne som du inte har någon som helst aning om.
Hur många av Samverkansgruppens möten har du närvarit på?
Jag anar här den vanliga tendensen att försöka skuldbelägga ESR i detta sammanhang,
vilket jag betraktar som ett personligt påhopp i min egenskap av ordinarie medlem i samverkansgruppen.
Du har bara tagit till dig den kraftigt vinklade desinformation i ämnet som spritts via SSA:s "informationskanaler".
Orsakerna till haveriet ligger till 100 % i SSA-representanternas agerande.
ESR har under hela tiden arbetat enligt de riktlinjer som PTS drog upp vid uppstartsmötet, och har genom sin interna provfrågegrupp kunnat leverera det efterfrågade med rätt kvalitet och i rätt tid.
Det stod dock klart redan i samband med uppstartsmötet den 4/11 2011 att SSA inte tänkte följa upplägget, och man inledde med direkta personangrepp på både närvarande och inte närvarande personer med och utan anknytning till ESR
som inför sittande möte och med PTS jurist närvarande utmålades som "rättshaverister", "extremister" och "opålitliga element".
Normalt pekar man på utgången när mötesdeltagare bär sig åt på det viset, men PTS måste ha tagits med fullständig överraskning.
Själv blev jag mycket illa berörd.
Det finns vittnen till hela händelseförloppet vilket efterlämnat en mycket dålig smak i munnen.
Inte ett ord om vad man ställt till har kommit fram den "officiella vägen" inom SSA, det har dessutom spritts lögner om namngivna amatörer och ESR-medlemmar på distriktsmöten. Det famösa uttalandet på ssa.se den 15/7 förra året sticker också ut.
Till slut begärde en enskild medlem ut de allmänna handlingar som avslöjade SSA:s försök att utöva påtryckningar på PTS vid sidan av Samverkansgruppen, och hela fadäsen kom fram i ljuset.
Jag vill även påstå att du har blivit precis lika vilseledd som alla andra "SSA-kramare" som frekventerar diverse forum.
73/
Karl-Arne
SM0AOM