SM6GXV
QRV: HF, VHF, UHF
På den tiden det begav sig körde jag MC. Mycket och i ur och skur.
Tyvärr för mycket "i skur" för att efter att ha skaffat bilkörkort
inför lumpen vilja återuppta körandet efteråt. Noterade att
den sista cykeln jag ägde, en Honda CB350Four (1974) till min häpnad
finns kvar och verkar vara i bruk.
350F var dels ogynnsam ur försäkringssynpunkt på den tiden
eftersom en 500 var lika dyr/billig att försäkra.
mindre hojar ansågs vara "tjejhojar". Killar köpte
i allmänhet CB750F som var den vanligaste hojen
på MC-parkeringen, ofta direkt efter att ha fyllt
18 och då man då automatiskt fick köra tung.
Min 350F var mörkgrön-metallic med Hondas klassiska look utan
kåpa som likt de de flesta andra MC saknade på den tiden.
34 Hk var inget att skryta med och vikten låg på 170kg.
Men att köra den var bekvämt. Motorn hördes inte.
Backspeglarna behövde inga gummiupphängningar.
Ett vindbrus var vad som hördes. Den drog ca 0.5 liter milen
som passerade genom 4st Mikuni förgasare. Som tur var behövde
dom sällan justeras/balanseras.
Vid den slinga jag brukar nyttja under mina motionspass
ligger ett hus med tillhörande garage vars ägare har ett
antal veterancyklar. Två Honda, en CB125K5 (den modell jag började min
MC-karriär med), En CB250 Twin och en Yamaha RD125 (1973).
Alla i mint condition (!) Att gå i närheten av dessa är som att
öppna dörren till 50 år sedan...
Tyvärr för mycket "i skur" för att efter att ha skaffat bilkörkort
inför lumpen vilja återuppta körandet efteråt. Noterade att
den sista cykeln jag ägde, en Honda CB350Four (1974) till min häpnad
finns kvar och verkar vara i bruk.
350F var dels ogynnsam ur försäkringssynpunkt på den tiden
eftersom en 500 var lika dyr/billig att försäkra.
mindre hojar ansågs vara "tjejhojar". Killar köpte
i allmänhet CB750F som var den vanligaste hojen
på MC-parkeringen, ofta direkt efter att ha fyllt
18 och då man då automatiskt fick köra tung.
Min 350F var mörkgrön-metallic med Hondas klassiska look utan
kåpa som likt de de flesta andra MC saknade på den tiden.
34 Hk var inget att skryta med och vikten låg på 170kg.
Men att köra den var bekvämt. Motorn hördes inte.
Backspeglarna behövde inga gummiupphängningar.
Ett vindbrus var vad som hördes. Den drog ca 0.5 liter milen
som passerade genom 4st Mikuni förgasare. Som tur var behövde
dom sällan justeras/balanseras.
Vid den slinga jag brukar nyttja under mina motionspass
ligger ett hus med tillhörande garage vars ägare har ett
antal veterancyklar. Två Honda, en CB125K5 (den modell jag började min
MC-karriär med), En CB250 Twin och en Yamaha RD125 (1973).
Alla i mint condition (!) Att gå i närheten av dessa är som att
öppna dörren till 50 år sedan...